Praca zdalna – jak urządzić wygodne biuro w domu?

03.09.2020

Popularność pracy zdalnej od niedawna wzrosła, ale prawie każdy z nas kiedyś musiał pracować w domu. Ci, którzy wykorzystywali do tego stół w kuchni albo stolik kawowy w salonie, wiedzą jak trudno skoncentrować się wśród domowego zamieszania i jak boli kręgosłup, gdy kilka godzin spędzimy w niewygodnej pozycji. Dlatego już dziś warto zadbać o urządzenie, choćby najprostszego, miejsca do pracy i przechowywania domowych dokumentów.

Jakie meble biurowe zapewnią wygodę podczas pracy?

Biurka - Merkury Market

Biurka do pracy w domu – jakie wybrać?

Bardzo ważne jest wyodrębnienie strefy biurowej od domowej, którą dzielimy z innymi. Szczęśliwcy mogą sobie pozwolić na urządzenie domowego biura w osobnym pomieszczeniu. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby kącik do pracy zaaranżować w salonie, sypialni, a nawet kuchni – tam gdzie możemy wstawić biurko i wygodne krzesło.

Najbardziej minimalistyczny model biurka to blat, pod nim dwie szuflady i nogi wspierające całość. Ważna jest szerkość, która w tym przypadku ma ok. 50 cm. Wystarczy by wygodnie rozstawić laptop. Jeśli dysponujemy przestrzenią to można pokusić się o zakup biurka w kształcie litery L. Dla duetów pracujących z domu, warto rozważyć profesjonalne biurka, szerokie, z możliwością dokupienia dostawki, która w razie konieczności powiększy powierzchnię pracy. Tego typu biurka maja wiele akcesoriów dodatkowych, do dokupienia w miarę potrzeb: podkładki pod klawiaturę, podstawki na drukarki i komputer stacjonarny, nadstawki oddzielające dwa miejsca pracy.

Domowe biuro może rozrastać się i dostosowywać do pojawiających się potrzeb.

 

Fotele biurowe

Krzesła biurowe - Merkury Market

Wybór odpowiedniego krzesła to bardzo indywidualna decyzja. Fotele na kółkach pozwalają na większą mobilność w obrębie miejsca pracy, bez konieczności wstawania. Daje to sporą swobodę i sprawdzi się przy bardzo dużym biurku. Najważniejszą cechą, na którą musimy zwrócić uwagę jest odpowiednie podparcie pleców i możliwość regulacji oparcia oraz wysokości siedzenia. Pozwoli to odciążyć kręgosłup i uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji pracy w niewygodnej pozycji przez kilka godzin dziennie. Dobrze zaprojektowane krzesła biurowe mają także wygodne podłokietniki i obicie z przewiewnych, oddychających materiałów, co docenimy szczegółnie latem.

 

Przydatne akcesoria do biura w domu

 

Praca w domu wymaga doskonałej organizacji i bezwzględnego utrzymania porządku, nie tylko w dokumentach, ale też w przestrzeni biurowej. Niezastąpione mogą okazać się regały i półki. Jeśli nie dysponujemy miejscem na nowe meble biurowe to rozejrzyjmy się za kontenerkiem z szufladaml. Nie jest tak duży jak szafka, a kółka pozwalają na swobodne przesuwanie i ukrycie pod biurkiem. Do utrzymania porządku możemy wykorzystać też kosze wiklinowe i inne akcesoria już z dostępne w domu. Prostokątny kosz odpowiedniej wielkości sprawdzi się do przechowywania segregatorów i akt, a mniejsze pomogą posegregować drobiazgi w szufladach biurka.

Regały biurowe - Merkury Market

Wybierając odpowiednie miejsce na nasze domowe biuro nie zapomnijmy, że do efektywnej pracy potrzebne jest właściwe oświetlenie. Najlepiej ustawić biurko blisko okna, ale tak aby promienie słoneczne nie świeciły wprost na ekran komputera. Zawsze można także doświetlić miejsce pracy. Niewielkie lampy stołowe LED nie zajmują dużo miejsca i są energooszczędne. Polecamy szczegółnie modele o ruchomym ramieniu, pozwalającym na regulację wysokości i kąta padania światła.

Sprawdzoną inwestycją są też tablice korkowe lub magnetyczne, na których można przylepiać karteczki z ważnymi informacjami. Stylowym i przydatnym dodatkiem, o którym warto pomyśleć jest także zegar ścienny.

Nowoczesne i funkcjonalne pomysły na urządzenie kącika do pracy lub eleganckiego gabinetu w domu, znajdują się w naszych Inspiracjach. Zapraszamy!

Powrót